Social media sharing a zachowania finansowe gospodarstw domowych
AUTOR: IWONA LUPA-WÓJCIK
Z tej książki dowiesz się:
- czym jest ekonomia współdzielenia i dlaczego „sharing” to „new buying”,
- w jaki sposób media społecznościowe stały się katalizatorem sharing economy,
- kto dzieli się w mediach społecznościowych, czym i dlaczego,
- kto nie chce się dzielić w social media i jaki jest tego powód,
- jakie są postawy użytkowników mediów społecznościowych względem social media sharing.
O książce:
Celem książki jest określenie specyfiki social media sharing jako form transakcji realizowanych przez gospodarstwa domowe i wskazanie zależności między zachowaniami finansowymi tych gospodarstw a ich uczestnictwem w tego rodzaju transakcjach.
Dla kogo jest ta książka?
Książka skierowana jest do członków różnych organizacji: biznesowych, samorządowych, pozarządowych, finansowych, kulturowych, naukowych, politycznych, jak też do gospodarstw domowych. Badania przeprowadzone na potrzeby tej książki mają bardzo ważny wymiar społeczny i ekonomiczny ze względu na aktualność problematyki, niezwykle dynamiczny rozwój i potencjał mediów społecznościowych jako katalizatorów ekonomii współdzielenia, jak też swego rodzaju pewną nieprzewidywalność i ryzyko, jakie to za sobą niesie. Na ten temat wciąż jest niewiele badań, a te, które są, wymagają nieustannej aktualizacji i zgłębienia poruszanych w nich problemów.
Zobacz spis treści książki i przeczytaj jej fragment
Książka przeszła pozytywne recenzje naukowe, co oznacza, iż jest doskonałym źródłem rzetelnej wiedzy. Pisana jest prostym językiem, zrozumiałym dla każdego.
Przeczytaj recenzje:
(…) Monografia istotnie wzbogaca polski rynek literatury ekonomicznej. Oprócz walorów naukowych ma ona również duże znaczenie dla praktyki gospodarczej, a szczególnie dla sektora handlowego i finansowego. Wielce przydatna będzie także w dydaktyce przedmiotów handlowych oraz finansowych i to na wszystkich szczeblach edukacji ekonomicznej.
Prof. dr hab. Czesław Bywalec
Autorka szczegółowo charakteryzuje zagadnienia związane z zachowaniami finansowymi gospodarstw domowych, a następnie przechodzi do charakterystyki social media sharing (ekonomia współdzielenia w wąskim ujęciu), by w końcowej części pracy zaprezentować wyniki badań empirycznych łączących zachowania finansowe z „social media sharing”.
dr hab. Anna Sączewska-Piotrowska, prof. UE