dr IWONA LUPA-WÓJCIK
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Autorka 4 popularnonaukowych książek o mediach społecznościowych, a także pracy doktorskiej pt. Potencjał marketingowy mediów społecznościowych. W dorobku naukowym autorki znajduje się także kilkadziesiąt artykułów naukowych na temat mediów społecznościowych.
Adiunkt w Instytucie Prawa, Ekonomii i Administracji Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie.
Inicjator i kierownik studiów podyplomowych „Marketing i kreatywna reklama” oraz „Social Media Marketing” na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Odpowiedzialna za wszystkie procesy związane z tymi studiami: od przygotowania planu i programu studiów, przez rekrutację, promocję, dobór kadry, koordynację merytoryczną, po kontakt ze studentami i prowadzenie wybranych kursów.
Opiekun modułu „Promocja i social media” (dawniej Reklama i social media) na studiach licencjackich WSEI. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Realizatorka wielu projektów badawczych i praktycznych związanych z marketingiem, mediami społecznościowymi, przedsiębiorczością, przedsiębiorczością społeczną i nowymi technologiami. Uczestnik wielu zagranicznych projektów naukowych (m.in. INN@SE (2020-2022) i SEgoesGreen (obecnie)), w których uczestniczą partnerzy m.in. z Włoch, Macedonii Północnej, Jordanii, Chorwacji, Grecji i Portugalii.
Od 2021 roku reprezentant polskiego teamu w projekcie dydaktycznym „Responsible Business – from East to West”, organizowanym przez The Chinese University of Hong Kong Business School (Hong Kong) and National Chiayi University (Tajwan), w którym uczestniczą również uczelnie z Japonii i Wielkiej Brytanii. Beneficjent licznych stypendiów naukowych (m.in. PROM – wyjazd naukowy do Salzburga). Główny wykonawca grantów naukowych dedykowanych mediom społecznościowym.
Przewodnicząca 9-tej i 10-tej edycji European Conference on Social Media (ECSM2022 i ECSM2023), w której biorą udział badacze social media z ok. 30 krajów z całego świata (USA, Kanady, RPA, Singapuru, Nowej Zelandii, Egiptu, Portugalii, Hiszpanii, Niemiec, Francji, Irlandii i wielu innych). Przewodnicząca konferencji „Ekonomia społeczna 2021”. Aktywny uczestnik i organizator również wielu innych konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych poświęconych tematyce zarządzania, marketingu i ekonomii. Jest członkiem International Institute of Social and Economic Sciences oraz Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, a także członkiem Komitetów Naukowych: European Conference on Social Media, Acavent Conferences oraz IBIMA Conferences.
Przez wiele lat prowadziła działalność gospodarczą związaną m.in. z konsultingiem, opracowywała strategie marketingowe dla firm oraz biznesplany. Przygotowuje profesjonalne strategie marketingowe i strategie social media dla marek. Posiada także doświadczenie jako trener przedsiębiorczości, sprzedawca i specjalista ds. marketingu i strategii biznesowych. Tytułuje się licznymi certyfikatami ukończenia kursów i szkoleń związanych z marketingiem (w tym digital marketingiem, social media marketingiem), sprzedażą, czy prowadzeniem biznesu.
Autorka projektu Mama w social media. Prowadzi blog Social Media Pod Lupą oraz fanpage o tej samej nazwie. Prywatnie miłośniczka podróży, Tatr i morza, twórczości Tolkiena oraz pisania do szuflady.
Zobacz profil autorki na LinkedIn