EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH. CZYLI JAK OSIĄGAĆ WIĘKSZE ZYSKI Z SOCIAL MEDIA
AUTOR: IWONA LUPA
Książka udzieli odpowiedzi na pytania:
- Czy social media są dla każdego?
- Jak sprzedawać w mediach społecznościowych?
- Co robić, by podejmowane działania w nich były efektywne?
- Od czego zależą efekty działań w social media?
- Jak mierzyć efekty w mediach społecznościowych?
- Jak social media wypadają na tle e-mail marketingu / sms marketingu / SEO / AdWords / reklam displayowych / tradycyjnych form marketingu? Czy są bardziej opłacalne? Od czego to zależy? Kiedy stosować poszczególne formy i dlaczego?
- W jaki sposób można zwiększać efektywność działań w mediach społecznościowych? Czy małe firmy również mogą osiągać zyski z social media?
O książce
Celem książki jest próba określenia możliwości zwiększenia efektywności działań marketingowych w mediach społecznościowych. Autorka porusza w niej zagadnienia z zakresu m.in. oceny i pomiaru efektywności działań marketingowych w mediach społecznościowych, narzędzi pomiaru, efektywności tych mediów w: sprzedaży i dystrybucji, reklamie, brandingu i zarządzania relacjami z klientem. W książce została przeprowadzona analiza porównawcza efektywności social media marketingu z e-mail marketingiem, SEO, AdWords, reklamami displayowymi i tradycyjnymi formami działań marketingowymi. Zaprezentowany został także autorski model efektywnego social media marketingu (eSMM) i jego wybrane instrumenty, jak np. buzz marketing i marketing afiliacyjny, marketing automation, content marketing, lead nurturing, wideo marketing, czy też storytelling. Omówione zostały szeroko zagadnienia, które stanowią idealną podstawę dla osób rozpoczynających działania w social media. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone analizami przeprowadzonych wywiadów z dziesięcioma ekspertami – praktykami social media marketingu oraz innych obszarów marketingu internetowego i tradycyjnego. Również osoby bardziej zaawansowane znajdą tu wiele praktycznych porad i wskazówek.
Dla kogo jest ta książka?
Książka ma charakter popularnonaukowy. Skorzystać z niej mogą także teoretycy zainteresowani problemem efektywności social media marketingu, jak i studenci.
Zobacz spis treści i fragment wstępu
Książka przeszła pozytywne recenzje: naukową i branżową, co oznacza, iż jest doskonałym źródłem rzetelnej wiedzy zarówno dla teoretyków, jak i praktyków! Pisana jest prostym językiem, zrozumiałym dla każdego.
Przeczytaj recenzje!
Przedstawiona do recenzji książka prezentuje nowoczesne techniki, narzędzia oraz formy social media marketingu. Będzie stanowiła wartościową pozycję, głównie dla osób chcących zapoczątkować działalność marketingową w mediach społecznościowych, ale i znawcy tematu znajdą tutaj wiele ciekawych analiz oraz opinii ekspertów. Na uwagę zasługują walory praktyczne opracowania, będące wynikiem przeprowadzonych wywiadów ze specjalistami Social Media Marketingu. Po zapoznaniu się z jej treścią mogę stwierdzić, iż prezentuje ważne i aktualne kwestie, wspierane analizą wyników badania.
dr hab. Grzegorz Szymański – Politechnika Łódzka
Do głównych atutów pracy należy zaliczyć wykorzystywanie narzędzi popularnie stosowanych do badania efektywności działań marketingowych. Autorka wzięła pod uwagę liderów na rynku mających dużą przewagę konkurencyjną oraz polski kapitał. Dane wysoce jakościowe uzyskane dzięki wywiadowi podnoszą wartość książki. (…) Autorka porównuje dane uzyskane w badaniu z danymi wtórnymi. (…) Wszelkie wyniki badań są nadzwyczaj aktualne. (…) Literatura wykorzystywane w książce jest aktualna. Wykorzystano pozycje naukowe i branżowe.
Artur Sawicki – Prezes Śląskiego Towarzystwa Marketingowego
Partnerzy badań
Patronat