„SOCIAL MEDIA STRATEGICZNIE. WPROWADZENIE”
AUTOR: IWONA LUPA-WÓJCIK
Social media strategicznie. Wprowadzenie to monografia, w której autorka zgłębia problematykę strategicznego podejścia do mediów społecznościowych w różnych organizacjach, głównie przedsiębiorstwach. Z tej książki dowiesz się m.in.:
- Czym naprawdę jest strategia i dlaczego w praktyce nadużywa się tego pojęcia?
- Czy strategia social media istnieje?
- Na czym polega strategiczne podejście do mediów społecznościowych?
- Jakie jest miejsce mediów społecznościowych w strategii organizacji?
- W jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do realizacji celów organizacji?
O książce
Strategicznie o mediach społecznościowych…
Na temat strategii działalności w mediach społecznościowych napisano wiele, zarówno w publikacjach naukowych, jak i branżowych. Czy jednak można mówić o „strategii social media”? Czy może raczej strategia jest tylko jedna – na poziomie organizacji, a wszystko inne (w tym działania operacyjne związane z mediami społecznościowymi) powinno być jej podporządkowane? Opracowywane przez praktyków i teoretyków „strategie social media” najczęściej traktują o zasadach obecności w tych mediach, podczas gdy istnieją również inne możliwości wykorzystania tychże kanałów. Zbyt często pomijany jest fakt, iż wykorzystanie mediów społecznościowych wykracza również poza marketing, a co dopiero promocję.
Dlaczego napisałam tę książkę…
Do napisania tej książki autorkę skłoniło przede wszystkim to, iż w praktyce bardzo często nadużywane jest pojęcie „strategii”. Używane jest ono zwykle w kontekście obecności organizacji w mediach społecznościowych, zapominając, że media te mogą być też narzędziem działań marketingowych i pozamarketingowych (nie tyle chodzi o to, by potrafić „być” w tych mediach, ale wpierw o to, by umieć je wykorzystywać do swoich celów biznesowych i komunikacyjnych na wielu polach). Strategiczne zarządzanie marketingowe z wykorzystaniem mediów społecznościowych może dać znaczną przewagę konkurencyjną, lecz wymaga nieszablonowego spojrzenia na te media i wyjścia poza ich promocyjną, a nawet marketingową rolę.
Celem książki jest przedstawienie zagadnień wprowadzających do strategicznego wykorzystania mediów społecznościowych w organizacji.
Dla kogo jest ta książka?
Książka jest przeznaczona zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy chcą zgłębić zagadnienia związane z planowaniem i realizacją strategicznych działań z obszaru mediów społecznościowych, nie tylko w marketingu, lecz ogólnie w zarządzaniu organizacją.
Zobacz spis treści i fragment wstępu
Książka przeszła pozytywne recenzje: naukową i branżową, co oznacza, iż jest doskonałym źródłem rzetelnej wiedzy zarówno dla teoretyków, jak i praktyków! Pisana jest prostym językiem, zrozumiałym dla każdego.
Przeczytaj recenzje!
Książka, zdecydowanie przeznaczona jest dla początkujących teoretyków, jak i praktyków, którzy chcą wdrożyć się w zagadnienia związane z planowaniem i realizacją strategicznych działań z obszaru mediów społecznościowych. Jednak liczne opracowania typu case study, mogą być interesujące, także dla bardziej zaznajomionych z opisywaną tematyką czytelników. Autorka wskazuje czytelnikowi odpowiednią strategię działań w social media, identyfikuje popularne cele strategiczne oraz charakteryzuje media społecznościowe i odpowiednie narzędzia do realizacji przyjętej strategii organizacji. Po zapoznaniu się z książką, czytelnik powinien umieć samodzielnie stworzyć plan strategii, oszacować zasoby oraz dobrać narzędzia i metody, które pomogą przy skutecznej realizacji zaplanowanych działań.
dr hab. inż. Grzegorz Szymański – Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechnika Łódzka:
Autorka w przejrzysty sposób przedstawia aspekty strategiczne w mediach społecznościowych. Starannie opisuje najpopularniejsze portale społecznościowe. Powiększa teorię z zakresu social media marketingu jak i wybranych aspektów zarządzania w mediach społecznościowych. Książka dedykowana dla studentów jak i początkujących osób zajmujących się komunikacją w mediach społecznościowych. Z uwagi na niewielki zasób teorii z tego zakresu Autorka świadomie dzieli zakres przyswojenia wiedzy przez czytelnika zostawiając u niego poczucie niedosytu. Sympatyk trzeciej już książki z tego zakresu powinien z niecierpliwością czekać na kolejną.
Artur Sawicki – Prezes Śląskiego Towarzystwa Marketingowego
Partnerzy badań
Patronat